Национална програма „Квалификация на педагогическите специалисти“ 2025 Х форум „Предизвикателствата пред образованието и младите педагози в ХХІ век“ (CD)
Сборник

Автор(и): 

ISBN978-619-208-467-7
Излязла от печат:  12.11.2025 г.
Брой страници:  328
Цена:  6 лв. (3,07 eur)

Съдържание:

Силвия Светославова. 
Взаимодействие на образователните институции 
с родителите........................................................................................ 15

Станислава Георгиева.
Развиване на функционална грамотност като подготовка 
за предизвикателствата на живота. 
„На какво ни учи математиката?“ 
и „Кога ще ми трябва това?............................................................. 27

Магдалена Ангелова.
Стимулиране на креативност и повишаване интереса 
на учениците в часовете за Занимания по интереси................ 39

Росица Трифонова.
Мотивационни и вдъхновяващи практики 
в часовете по Занимания по интереси, свързани
със здравословния и екологичния начин на живот .................. 49

Петя Иванова. 
Повишаване на образователните резултати 
чрез дигитализация на образователния процес 
в начален етап..................................................................................... 61

Мария Стоянова.
Мотивиращият учител: умения и практики
за вдъхновяване на учениците ........................................................ 71

Яна Халачева.
Изкуството да вдъхновяваш. Уменията на учителя 
в подкрепа на ученическата мотивация ...................................... 87

Даяна Бойкова. 
Стимулиране на мотивацията за учене 
по английски език в трети клас чрез създаване 
на книжка “MY FIRST BOOK”......................................................... 101

Таня Белинова.
Добри практики при преподаване 
на български жестов език в начален етап.................................... 113

Сезгюл Бадева-Мичова. 
Повишаване на знанията, 
уменията и компетентностите чрез ангажиращи уроци 
по български език и литература.................................................... 133

Мартин Лазаров.
Приложение на Building Information Modeling (BIM) 
софтуери в теоретичното обучение .............................................. 145

Венцислав Начев. 
Квантовите технологии – ново измерение 
в STEM обучението............................................................................ 159

Изабела Тодорова.
STEM урок на тема: „Описание на герой от разказа 
„Косачи“ на Елин Пелин – VІ клас“.............................................. 171

Таня Симеонова. 
Повишаване на знанията, уменията и компетентностите 
на учениците в образователния процес 
по математика в шести клас ........................................................... 183

Елена Билюкова.
Повишаване на знанията, уменията и компетентностите 
на учениците в образователния процес....................................... 189

Евелина Шуманска.
От мотивация до резултат: Как дигиталните ресурси 
преобразяват ученето в началните класове?............................... 201

Десислава Илиева-Николова.
Изкуственият интелект в помощ на учителя и ученика: 
съвременни практики в начален етап .......................................... 213

Георги Стоев.
Математиката като глобална компетентност............................. 223

Николай Ковачев.
Креативни методи и дейности в обучението 
по история и география на ученици 
от мултикултурна среда................................................................... 241

Тодор Георгиев.
Методи за мотивиране и вдъхновяване на ученици................. 253

Стоян Павлов.
Педагогически компетентности за мотивация 
и вдъхновение в STEM/ STEAM контекст: 
иновативни стратегии и приложна практика............................ 259

Стефка Йорданова. 
Повишаване на знанията, уменията и компетентностите 
на учениците от гимназиален етап при участието 
им в литературни научно-образователни семинари................ 265

Кристина Андонова. 
Дигитално-емоционално наставничество: 
Иновативен модел за ранна интервенция 
при когнитивни и социално-емоционални дефицити 
в контекста на дигиталното поколение........................................ 275

Цецка Александрова. 
Използване на изкуствения интелект 
за повишаване на знанията, уменията и компетентностите 
на учениците в образователния процес....................................... 289

Денислава Йовчева, Мартина Георгиева.
Заедно за подкрепа и мотивация на детската личност – 
добри практики от образователния процес ............................... 299

Габриела Георгиева. 
Разгадаване на кода на Земята: 
от данни към прогнозиране на земетресения ............................ 307

За авторите ........................................................................................ 319