СЪДЪРЖАНИЕ
Веселина Василева Петрова.
Проф. д.п.н. Елка Петрова-Кътова за просперитета
на българската система за предучилищно възпитание...... 11
Димитър Виолетов Гюров. Проф. д.п.н. Елка Петрова –
идеолог на съвременното предучилищно образование..... 80
Юлия Георгиева Дончева. Проф. д.п.н. Елка
Петрова-Кътова – за международната дейност с ОМЕП
и русенските акценти от кариерата ѝ................................. 92
Радослав Иванов Пенев. Родителите са първите образци
за детето при неговото социално-нравствено възпитание 104
Мария Кирилова Баева. Социализиращи условия в
конструктивните дейности. Изследвания в контекста
на идеи на проф. д.п.н. Елка Петрова............................... 112
Весела Методиева Гюрова. Идеите на проф. д.п.н. Елка
Петрова за играта и комплексните функции на играчката
в живота на детето............................................................. 123
Петя Йорданова Конакчиева. Интегративни
функции на играта в обучението по околен свят
(изследователски репери в научното наследство
на проф. д.п.н. Елка Петрова)........................................... 137
Любослава Димитрова Пенева. Интелектуалното
развитие в играта през ранното детство .......................... 161
Стефка Иванова Динчийска, Антон Пенчев Стойков.
За непреходните послания на една педагогическа творба
и за личността на нейния автор......................................... 168
Рени Георгиева Христова-Коцева. Личностна
готовност на детето за училище....................................... 175
Лора Илиева Спиридонова. Образованието и играта
в предучилищна възраст през погледа
на проф. д.п.н. Елка Петрова-Кътова................................ 187
Галина Георгиева Георгиева. Значение на играта
за ранното математическо обучение................................ 200
Галина Иванова Николова. Общуването с
произведения
на изобразителното изкуство – фактор за развитие
на творческите способности при децата
от предучилищна възраст.................................................. 221
Росица Димитрова Димкова. Педагогическата игра
по физическо възпитание и нейното приложение
при подготовката на бъдещи учители
в предучилищна възраст.................................................... 232
Десислава Ангелова Попова. Ролята на сюжетно-ролевата
игра в логопедичната практика при деца
в предучилищна възраст.................................................... 245
Йоанна Цветанова Цанева. Функции на играта
за корекция на комуникативните нарушения при деца
от предучилищна възраст.................................................. 255
Калин Петров Гроздев. Формирането на правилна
устна реч и психичното здраве на децата........................ 267
Хроника............................................................................. 301