Съдържание
Предговор..................................................................................................
7
Първа глава.
Културно-просветни идеи,
образователна и културна
политика на правителството на Георги Кьосеиванов............ 11
1. Основни
насоки в развитието на българското
образование в периода 1931–1935 г.................................................... 11
1. 2.
Културно-просветни възгледи и образователна
политика на управляващите субекти............................................. 26
1. 2. 1.
Културно-просветни възгледи
на цар Борис III...................................................................................... 28
1. 2. 2.
Културно-просветни възгледи
и образователна политика на Михаил Йовов.......................... 33
1. 2. 3. Културно-образователни
възгледи и просветна
политика на проф. Димитър Мишайков.................................... 39
1. 2. 4.
Културно-просветни възгледи и образователна
политика на д-р Николай Николаев............................................ 48
1. 2. 5.
Професор Георги Манев – жизнен път
и просветна политика......................................................................... 56
1. 2. 6. Професор
Богдан Филов – културно-просветни
възгледи и образователна политика............................................ 63
1. 3. Културна политика на българската
държава
(1935–1940 г.)............................................................................................. 70
Втора глава.
Развитие на образованието в България
в периода 1935–1940 г............................................................................. 85
1. Развитие на
образователната система........................................... 85
1. 1. Управление и финансиране
на образованието.................................................................................. 85
1. 2. Съдържание на
образованието............................................. 89
1. 3.
Организация на училищния живот.................................... 93
1. 4. Педагогическа подготовка и професионално
развитие на учителите........................................................................ 98
2. Структура на образователната система...................................... 104
2. 1.
Предучилищно образование................................................ 104
2. 2. Начално образование.............................................................. 105
2. 3. Прогимназиално образование............................................ 106
2. 4. Средно общо образование.................................................... 108
2. 5. Училища за деца
със специални образователни потребности........................... 109
2. 6. Полувисше и висше образование...................................... 112
2. 7. Частно образование................................................................. 118
Трета глава.
Теории, концепции
и идеи за възпитание,
образование и обучение.................................................... 123
1. Теории за възпитание и социализация
на личността................................................................................................ 125
1. 3. Идеи за държавно-гражданско възпитание.................. 125
1. 2. Теории за национално (народностно)
възпитание............................................................................................ 134
1. 3. Концепции за религиозно
и нравствено възпитание................................................................ 143
1. 4. Идеи за здравно и физическо възпитание..................... 157
1. 5. Възпитание на децата със специални
образователни потребности и девиантно
поведение......... 162
2. Българската дидактика в периода 1935–1940
г. ..................... 174
Заключение........................................................................................ 207
БЕЛЕЖКИ................................................................................................... 210
ЛИТЕРАТУРА 216