Пленарни
доклади
Маринела Михова Акценти в
професионалната компетентност
на учителя в контекста на идеята за версиите (1.0, 2.0, …) ................... 13
Igor Petrović. Issues in
Implementing the Personalized
Learning
Model........................................................................................... 22
Доклади
Розалия Йорд. Кузманова-Карталова. Границите
и семейството – социалнопедагогически анализ................................... 31
Ankica Simona
Kovačević. The
Importance of Social Skills
of
Educators in Working with Children with Developmental Disabilities.... 39
Пенка Цонева. Възникване на
читалищното образование
по българските земи................................................................................. 44
Slađana Anđelković,
Zorica Prnjat. Education
for Sustainable
Development: The Head, Heart and Hands Model
in Educational Tourism............................................................................... 51
Гергана Дянкова, Даниела Тасевска. Педагогическа рефлексия
за интеграция и недискриминация на деца мигранти
в предучилищното образование............................................................. 57
Miloš Nasković. Fine
Arts and Their Importance for
he Development of Educational Competences in
the
Modern Upbringing and
Education of Preschool Children.................. 64
Светлана Ангелова. Образование за устойчиво
развитие
в началното училище: нормативно осигуряване................................... 71
Светлана Ангелова. Възприятията на студенти
педагози
за качество на курс в условия на смесено обучение: върху
примера на „методика на обучението по човек – общество
и човек – природа в началното училище“.............................................. 79
Zorica Savković. The Role of the Preschool Teacher
in Working with
Children Who Need Additional Learning Support........ 98
Йосиф Нунев. Добри практики в областта на образователната
интеграция и приобщаването................................................................. 103
Емил Бузов. Технологичната образователна среда по конструиране,
технологии и предприемачество в детската градина
и в началното училище – „скритият“ учител в преподаването........... 110
Красимира Петрова. Ефективно взаимодействие
в детската група чрез физическото възпитание..................................... 118
Дияна Димитрова.
Професионално-педагогическата подготовка
на студентите – бъдещи начални учители.............................................. 123
Боряна Здравкова. За традиционните и
новите роли на учителя
в днешната образователна среда............................................................. 130
Росица Пенкова. Иновативни форми за
дигитално представяне
творчеството на писатели за деца в обучението по български език
и литература на студенти, бъдещи учители.......................................... 138
Петя Марчева-Йошовска. Специалното образование
във Финландия........................................................................................... 146
Тодорка Малчева. Теоретичният модул
„Български жътварски
песни“ през погледа на фолклориста..................................................... 150
Виктория Ковчазова. Прилагане на изразните
средства
на музиката в театрално-игровите форми
в предучилищна възраст.......................................................................... 157
Валентина Чилева. Съвременни тенденции в
модернизирането
на математическото обучение на ученици в 1–4 клас........................... 165
Анна Целова. Професията „социален асистент“
в България и Австрия............................................................................... 172
Емил Спасов, Лъчезар Лазаров. Религиозно-нравственото
обучение в българското училище – историко-педагогически
и съвременни аспекти............................................................................... 181
Мариан Ангелов. Интегриране на софтуерни
възможности
за подпомагане музикалнообразователния процес
на студенти – бъдещи учители................................................................ 197
Мила Гълъбова-Маринова. Актуализиране на
речевото
и литературно-образователно общуване в прехода
към начално училище.............................................................................. 207
Христина Гергова. Изграждане на
педагогическа компетентност
у бъдещите начални учители за формиране и усъвършенстване
на четивна компетентност чрез обучението по литература
в начален етап на основната образователна степен............................... 218
Берджухи Йорданова. Перспективи пред
съвременното
здравно образование и възпитание в България..................................... 225
Георги Терзиев. Концептуалните творчески
стратегии –
педагогически проекции.......................................................................... 232
Ирена Димова-Генчева. Традицията на цитирането......................... 237
Димитър Баев. Иновациите в училище –
инициативи
за качествено образование....................................................................... 243
Петко Г. Петков. Психологически измерения
на ефективното
педагогическо общуване.......................................................................... 250
Петко Д. Петков. Предизвикателствата пред
деинституционализацията за деца в България през фокуса
на качествено изследване
в област Враца........................................................................................... 264
Вяра Гунева. Велики четвъртък – мултидисциплинарен урок
по английски език и изобразително изкуство....................................... 275
Елена Петрова. Използване на
дигиталните технологии
при решаване на текстови задачи в четвърти клас................................ 283
Мария Илиева-Дунчева. Информационните
технологии
и съвременният учител по английски език – стратегии
за усвояването на лексиката в чуждоезковото обучение....................... 288
Габриела Валентинова-Методиева. Проучване нагласите
на родителите относно приложение на модел за оптимизиране
на житейско-педагогическата им култура “стъпка по стъпка“........... 298
Лариса Грунчева. Ползите от игрите с
пръсти в обучението
по английски език (като чужд) в детската градина............................... 306
Кремена Ангелова. Предизвикателства и
възможности
пред съвременните студенти за участие в мобилност
по програма Eразъм+ (представяне на резултатите
от проучване нагласите на студенти)...................................................... 322
Ина Иванова. Художествените направления графити
и стрийтарт приложени в педагогическия
и арттерапевтичния процес..................................................................... 332
Татяна Трифонова, Даниела Антонова. Приобщаване на деца
с деструктивно поведение........................................................................ 340
Вероника Дичева, Десислава Мишева. Свободната игра –
приятелства и толерантност.................................................................... 344