АВТОРСКИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ТЕХНОЛОГИИ Станимира
Мартинова, Методически модел на организирана форма по образователно
направление „Околен свят“,тема „Плод или зеленчук“........................................................................... 11Айджан
Салиева, Методически модел на организирана форма по образователно направление „Български език и литература“,тема „Чудна къщичка“................................................................................ 27Айджан
Салиева, Методически модел на организирана форма по образователно направление „Български език и литература“,тема „Зима в гората“.................................................................................... 38Емилия Петрова,
Методически модел на организирана формапо образователно направление „Околен свят“, тема „Под душа“............. 48Радостина
Атанасова, Методически модел на организирана форма по образователно направление „Български език и литература“,тема „Приятели“.......................................................................................... 60Цветелина
Иванова, Методически модел на организирана форма по образователно направление „Изобразително изкуство“,тема „Аквариум“.......................................................................................... 68Серай
Алиман, Методически модел на организирана форма по образователно направление „Физическа култура“,тема „Скачане, хвърляне, лазене“............................................................... 78Серай
Алиман, Методически модел на организирана форма по образователно направление „Физическа култура“,тема „Лазене, търкаляне, бягане“................................................................ 83Емилия Петрова,
Методически модел на урок по литература(четене), тема „Гарванът и лисицата“......................................................... 88Айджан Салиева,
План-конспект на игрова
ситуацияпо
образователно направление „Български език и литература“, дидактична игра „Играя с цветните си моливи“........................................................................................................ 92Айджан Салиева,
План-конспект на игрова
ситуацияпо
образователно направление „Български език и литература“, дидактична игра „Веселата азбука“ 95
УЧЕБНА КОМПЮТЪРНА ПРЕЗЕНТАЦИЯ И
ИНТЕРАКТИВНИ РЕСУРСИ ЗА ПЕДАГОГИЧЕСКА СИТУАЦИЯ,
ЛОГОПЕДИЧНА СЕСИЯ ИЛИ УРОК
Светлана Великова, Жив интерактивен лист,тема „Тела и вещества“.............................................................................. 101Светлана Великова, Жив интерактивен лист,тема „Зъби и здравословно хранене“........................................................ 102Светлана
Великова, Учебна компютърна презентация за педагогическа ситуация по околен свят,тема „Права и
задължения на детето“...................................................... 103Михаела Лишкова,
Учебна компютърна презентацияза урок по български език, тема „Забавна азбука“................................... 112Цветелина Иванова,
Интерактивен ресурс за педагогическа ситуацияпо околен свят, дидактична игра „Чисти, здрави и красиви“.................. 145Цветелина Иванова,
Интерактивен ресурс за педагогическа ситуацияпо околен свят, дидактична игра „Погрижи се за мен“............................ 147Цветелина Иванова,
Интерактивен ресурс за педагогическа ситуацияпо околен свят, дидактична игра „Кой, какво, къде?“.............................. 149
МОДЕЛИ НА ИГРИ, ИГРАЧКИ, ОБРАЗЦИ, ДЕМОНСТРАТИВНИ МАТЕРИАЛИ
Зорница Ангелова, Дидактична игра „Колелото на професиите“........... 153
Зорница Ангелова, Дидактична игра „Ден и нощ“................................... 158
Зорница Ангелова, Дидактична игра „Какво да облека?“......................... 165
Зорница Ангелова, Дидактична игра „Фермата“....................................... 170
Зорница Ангелова, Дидактична игра „Оцени постъпките“...................... 176
Зорница Ангелова, Дидактична игра „Роден край“.................................. 183
Арзу Исмаилова, Стефани
Петрова, Магдалина Нейкова,
Дидактична игра „Думата
намери и на място я постави“........................ 189
Ивелина Райкова, Дидактична игра „Кой къде живее?“.......................... 194
Ивелина Райкова, Дидактична игра „Сезони“.......................................... 196
Зорница Ангелова, Театрализирана игра „Приказка чудесна“................ 198
Зорница Ангелова, Театрализирана игра „Пръстчета игриви“................ 203
УЧЕБНИ ПРОЕКТИ
Данита
Попова, Мариел Иванов,
Полина Савова,
Станимира
Мартинова, Цветелина Иванова, Щурата лаборатория (учебен
проект на ателие) .............211
Ванеса Иванова, Рени Маринова, Роси Тодорова, Нелина Николова,
Тайният свят
на природата (учебен проект на ателие)............................ 230
Цветелина
Иванова, Детското портфолио в обучението по околен свят (учебен проект).....................246
Станимира Мартинова, Модел на дигитално
детско портфолио
(учебен проект)........................................................................................... 260
УЧЕБНО ПОРТФОЛИО
Зорница Ангелова, Учебно портфолио по Методика на обучениетопо математика в детската градина (текуща
педагогическа практика)..... 283
„МОИТЕ ПЪРВИ ПЕДАГОГИЧЕСКИ ОПИТИ“ – ЕСЕ
Светлана Великова, Моите първи педагогически опити (есе)................ 361Мариел Иванов, Учителят и неговите превъплъщения (есе)................... 367Диляна Гелева, Моите първи педагогически опити (есе)........................ 372
АВТОРСКИ
ТЕКСТОВЕ С ОБРАЗОВАТЕЛНО-ПРИЛОЖНА НАСОЧЕНОСТ – СТИХОТВОРЕНИЯ, ПРИКАЗКИ, РАЗКАЗИ, СЦЕНАРИИ
Светлана Великова, Горски пожар (екологична приказка)..................... 377Светлана Великова, Пролетен пикник (екологична приказка)............... 381Светлана Великова, Гората на мъдростта (екологична приказка).......... 386Светлана Великова, Еделвайс (екологична приказка)............................. 391Светлана Великова, Брегът на белите лебеди
(екологична приказка).... 395Мария Андреева, Гората с приказни животни
(екологична приказка).... 398Зорница Ангелова, Всичко е възможно (приказка)................................... 401Невяна Славова,
Принцесата, която мечтаела
да бъдебалерина (приказка)................................................................................... 406Зорница Ангелова, Силата на добрите думи (приказка)........................... 409Бисерка Тодорова,
Цветовете на есента
(стихотворение)......................... 412Михаела Лишкова, Забавна азбука (стихотворение)................................ 413Илиян Илиев, Да си учител не е лесно
(акростих)..................................... 416Илиян Илиев, Учителска
професия (безглаголно стихотворение)........... 418
СНИМКИ, КОЛАЖИ, ПОСТЕРИ
Ивайло
Иванов, Десислава Станева, „Ние, учителите, в
обектива“ – снимков материал
от съвместни активности в ОУ „Христо Ботев“,с. Съдиево“................................................................................................. 423Мариел
Иванов, Дигитален албум „Моите първи педагогически опити“ – снимков материал от съвместни
активностив детската градина
и в началното училище............................................... 442Антонина Иванова,
„При нас е весело“ – снимков материалот съвместни активности с деца от ЧДГ „Малки стъпчици“.................... 453Радостина Атанасова, „Аз, стажант-учителят, в обектива“ –снимков материал от съвместни активности в началното училище........ 454Светлана Великова, „Педагогически калейдоскоп“ –снимков материал
от съвместни активности в детската градина и
в началното училище................................................................................. 455