Abstract........................................................................... 7
Увод
Българските
медии – свободни,
но
не независими......................................................... 9
Глава
I.
Инструментализирането
на
медиите при различните
медийни
системи и модели..................................... 37
1.
„Трите модела“ на отношенията
медии
– политика на Халин и Манчини –
фундаментален
характер,
критика
и съвременни интерпретации.................... 37
2.
България на картата на сравнителните
медийни
изследвания за Източна Европа................ 50
3.
Инструментализиране на медиите,
клиентелизъм
и политически паралелизъм........... 62
Глава
II.
Завладяването
на медиите – основни сфери
и
форми, влияние на дигитализацията................ 71
1.
Теоретични и концептуални рамки
на
проблема „завладени медии“................................ 71
2.
„Завладеният либерален“ модел
на
медиите в Латинска Америка................................ 74
3.
Процесът на завладяване
на
медиите в Източна Европа.
Компонентите
на превземане..................................... 80
Глава
III.
Медиите
в България:
от
инструментализиране
към
завладяване........................................................... 89
1.
Медийният преход –
опит
за периодизиране................................................ 89
2.
Завладяване на медиите........................................... 101
2.1. Петкомпонентен модел
за осигуряване на контрол
върху медийната система....................................... 101
2.2. Пет казуса, които
илюстрират
превземането на частни
медии
от политико-олигархични
интереси..................... 118
Глава
IV.
Качествено
емпирично проучване –
30
експертни интервюта........................................... 141
1.
Дизайн на изследването........................................... 141
2.
Анализ на основните тенденции............................ 150
3.
Обобщение и изводи
от
емпиричното проучване......................................... 191
Заключение................................................................... 197
Завладяването
на (българските)
медиите
като изследователско
предизвикателство...................................................... 197
Библиография.............................................................. 207
Приложения................................................................. 221