Abstract........................................................................... 7
 
Увод
Българските
медии – свободни, 
но
не независими......................................................... 9
 
Глава
I. 
Инструментализирането
на
медиите при различните 
медийни
системи и модели..................................... 37
 
1.
„Трите модела“ на отношенията 
медии
– политика на Халин и Манчини – 
фундаментален
характер, 
критика
и съвременни интерпретации.................... 37
2.
България на картата на сравнителните 
медийни
изследвания за Източна Европа................ 50
3.
Инструментализиране на медиите, 
клиентелизъм
и политически паралелизъм........... 62
 
Глава
II. 
Завладяването
на медиите – основни сфери 
и
форми, влияние на дигитализацията................ 71
 
1.
Теоретични и концептуални рамки 
на
проблема „завладени медии“................................ 71
2.
„Завладеният либерален“ модел 
на
медиите в Латинска Америка................................ 74
3.
Процесът на завладяване 
на
медиите в Източна Европа. 
Компонентите
на превземане..................................... 80
 
 
Глава
III. 
Медиите
в България: 
от
инструментализиране 
към
завладяване........................................................... 89
 
1.
Медийният преход – 
опит
за периодизиране................................................ 89
2.
Завладяване на медиите........................................... 101
2.1. Петкомпонентен модел
за осигуряване на контрол
върху медийната система....................................... 101
2.2. Пет казуса, които
илюстрират 
превземането на частни
медии 
от политико-олигархични
интереси..................... 118
 
Глава
IV. 
Качествено
емпирично проучване – 
30
експертни интервюта........................................... 141
1.
Дизайн на изследването........................................... 141
2.
Анализ на основните тенденции............................ 150
3.
Обобщение и изводи 
от
емпиричното проучване......................................... 191
 
Заключение................................................................... 197
Завладяването
на (българските)
медиите
като изследователско 
предизвикателство...................................................... 197
 
Библиография.............................................................. 207
Приложения................................................................. 221