Феноменът „езикова грамотност“ – начална училищна възраст
Сборник

Автор(и): 

ISBN978-619-208-430-1
Излязла от печат:  18.11.2024 г.
Брой страници:  152
Цена:  20 лв.

Съдържание:

СЪДЪРЖАНИЕ

 

За кръжока „Четящият студент, четяшото дете“

проф. д.п.н. Марианна Мандева........................................................... 9

 

НАУКА

 

Формиране на комуникативноречеви компетентности

в обучението по български език и литература в 1.–4. клас

проф. д.п.н. Нели Иванова.................................................................... 15

 

За четенето в начална училищна възраст

проф. д.п.н. Мариана Мандева............................................................. 27

 

Теоретико-методически паралел между нотна и езикова грамотност

проф. д-р Пенка Марчева..................................................................... 39

 

Обучението по правоговор в 1.–4. клас – ключ за формиране

основи на езикова грамотност

проф. д-р Даниела Йорданова ............................................................. 47

 

Чуждоезиковата грамотност – същност, формиране и развитие

проф. д-р Пенка Кънева........................................................................ 59

 

Специфика на езиковото развитие на учениците в периода

на началното ограмотяване в първи клас

доц. д-р Анна Георгиева........................................................................ 72

 

Децата „Алфа“ и дигиталното четене: формиране на нов

тип читатели

доц. д-р Златина Зимитрова................................................................ 86

 

Приказката – любимо детско четиво

доц. д-р Калина Йочева......................................................................... 98

 

Пространството на художествено комуникативния модел

„Драма стая“ (педагогически аспекти на експерименталния

модел на литературната монодрама – за възприемане,

разбиране, осмисляне и интерпретиране на литературна творба)

гл. ас. д.п.н. Георги Василев.................................................................. 103

 

 

ТВОРЧЕСТВО

 

Творчество на студенти..................................................................... 125

 

Академични есета................................................................................ 127

 

„Аз съм учител и всеки ден благодаря на Бога за това.“ –

Дж. У. Шлатър

Айсун Къдишева................................................................................... 125

 

Езикът – това съм аз, езикът – това сме ние

Виктория Минчева............................................................................... 127

 

,,Големият въпрос е какво се постига с ограмотяването.

Става ли човек по-свободен? Става ли повече личност?

Или не става?“ – Н. Георгиев

Аксиния Павлинова............................................................................... 129

 

Изобразителна дейност. Рисунки по идея „Феноменът

„четене“ в началното училище“................................................. 130

 

Феноменът „четене с деца“ през моето сърце

Карина Цвяткова................................................................................. 130

 

Четенето в началното училище – нещо повече от овладяване

на езиков код

Селин Ахмедова.................................................................................... 131

 

Творчество на деца.............................................................................. 132

 

Стихотворения..................................................................................... 132

 

Пъстрокрилите детски мечти

Радина Николаева Венкова.................................................................. 132

 

Битка с Торбалан

Николай Иванов Антонов..................................................................... 132

 

Перо

Николай Иванов Антонов..................................................................... 133

 

 

 

Изобразителна дейност. Илюстрации по български

приказки................................................................................................. 134

 

Илюстрация по приказката „Тримата братя и златната ябълка“

Максим Зоран Атанасов...................................................................... 134

 

Илюстрация по приказката „Хитър Петър и гостилничарят“

Ян Юлиян Стефанов............................................................................ 135

 

Илюстрация по приказката „Как лисицата излъга петела“

София Павлин Доровска...................................................................... 136

 

Илюстрация по приказката „Хитър Петър и гостилничарят“

Мария Луиза Кал Ферейра................................................................... 137

 

Илюстрация по приказката „Хитър Петър и гостилничарят“

Николай Торрес Милчев....................................................................... 138

 

Илюстрация по приказката „Хитър Петър и гостилничарят“

Дея Димитрова Джукева.................................................................... 139

 

Илюстрация по приказката „Хитър Петър и гостилничарят“

Кристиян Цветанов Нешев................................................................. 140

 

Илюстрация по приказката „Сливи за смет“

Любен Николаев Стойчев.................................................................... 141

 

Илюстрация по приказката „Дядо вади ряпа“

Мария Петрова Христимова.............................................................. 142

 

Приложение. Работилници по четене ............................................ 143