СЪДЪРЖАНИЕ
За кръжока „Четящият студент, четяшото дете“
проф. д.п.н. Марианна Мандева........................................................... 9
НАУКА
Формиране на комуникативноречеви
компетентности
в обучението по български език и литература в
1.–4. клас
проф. д.п.н. Нели Иванова.................................................................... 15
За четенето в начална училищна възраст
проф. д.п.н. Мариана Мандева............................................................. 27
Теоретико-методически паралел между нотна и
езикова грамотност
проф. д-р Пенка Марчева..................................................................... 39
Обучението по правоговор в 1.–4. клас – ключ
за формиране
основи на езикова грамотност
проф. д-р Даниела Йорданова ............................................................. 47
Чуждоезиковата грамотност – същност,
формиране и развитие
проф. д-р Пенка Кънева........................................................................ 59
Специфика на езиковото развитие на учениците
в периода
на началното ограмотяване в първи клас
доц. д-р Анна Георгиева........................................................................ 72
Децата „Алфа“ и дигиталното четене: формиране
на нов
тип читатели
доц. д-р Златина Зимитрова................................................................ 86
Приказката – любимо детско четиво
доц. д-р Калина Йочева......................................................................... 98
Пространството на художествено комуникативния
модел
„Драма стая“ (педагогически аспекти на експерименталния
модел на литературната монодрама – за
възприемане,
разбиране, осмисляне и интерпретиране на
литературна творба)
гл. ас. д.п.н. Георги Василев.................................................................. 103
ТВОРЧЕСТВО
Творчество на студенти..................................................................... 125
Академични есета................................................................................ 127
„Аз съм учител и всеки ден благодаря на Бога
за това.“ –
Дж. У. Шлатър
Айсун Къдишева................................................................................... 125
Езикът – това съм аз, езикът – това сме ние
Виктория Минчева............................................................................... 127
,,Големият въпрос е какво се постига с
ограмотяването.
Става ли човек по-свободен? Става ли повече личност?
Или не става?“ – Н. Георгиев
Аксиния Павлинова............................................................................... 129
Изобразителна дейност. Рисунки по идея
„Феноменът
„четене“ в началното училище“................................................. 130
Феноменът „четене с деца“ през моето сърце
Карина Цвяткова................................................................................. 130
Четенето в началното училище – нещо повече от
овладяване
на езиков код
Селин Ахмедова.................................................................................... 131
Творчество на деца.............................................................................. 132
Стихотворения..................................................................................... 132
Пъстрокрилите детски мечти
Радина Николаева Венкова.................................................................. 132
Битка с Торбалан
Николай Иванов Антонов..................................................................... 132
Перо
Николай Иванов Антонов..................................................................... 133
Изобразителна дейност. Илюстрации по
български
приказки................................................................................................. 134
Илюстрация по приказката „Тримата братя и
златната ябълка“
Максим Зоран Атанасов...................................................................... 134
Илюстрация по приказката „Хитър Петър и
гостилничарят“
Ян Юлиян Стефанов............................................................................ 135
Илюстрация по приказката „Как лисицата излъга
петела“
София Павлин Доровска...................................................................... 136
Илюстрация по приказката „Хитър Петър и
гостилничарят“
Мария Луиза Кал Ферейра................................................................... 137
Илюстрация по приказката „Хитър Петър и
гостилничарят“
Николай Торрес Милчев....................................................................... 138
Илюстрация по приказката „Хитър Петър и
гостилничарят“
Дея Димитрова Джукева.................................................................... 139
Илюстрация по приказката „Хитър Петър и
гостилничарят“
Кристиян Цветанов Нешев................................................................. 140
Илюстрация по приказката „Сливи за смет“
Любен Николаев Стойчев.................................................................... 141
Илюстрация по приказката „Дядо вади ряпа“
Мария Петрова Христимова.............................................................. 142
Приложение. Работилници по четене ............................................ 143