Библиография на трудовете
на проф. д-р Рени Христова-Коцева......................................................13
Рени Христова-Коцева
От свободата на избора до щастливото детство......................................35
Маринела Михова
На проф. д-р Рени Христова-Коцева – с благодарност и респект.......37
Венка Кутева-Цветкова
Проф. д-р Рени Христова- Коцева – опит за един портрет..................38
Розалина Енгелс-Критидис
Поздравителен адрес..........................................................................47
ПЛЕНАРНИ ДОКЛАДИ
Пламен Легкоступ
От формиране на способностите на децата в творческите
дейности до социално-емоционалните измерения
на активностите в предучилищното детство............................................51
Маринела Михова
Сравнителна проекция на предучилищното образование
в държавите членки на Европейския съюз...............................................61
Димитър Гюров, Весела Гюрова
Родителството и играта – два избора в контекста
на щастливото детство...................................................................................72
Лучия Ангелова, Божидар Ангелов
Рени Христова-Коцева – за предучилищното образование
като тенденции, предизвикателства и промени.....................................85
Мария Баева
Самостоятелният избор в щастливото детство.......................................92
Радослав Пенев, Любослава Пенева
Детството, играта и светът на възрастните...............................................99
Галя Бонева
Възможности за стимулиране активност и самостоятелност
на детето в детската градина и началното училище ...........................105
Юлия Дончева
Вълшебството на детството: къде се крият феите?...............................118
Даринка Гълъбова
Даровете на Фрьобел – първият STEAM модел в детската градина.....................125
Петя Конакчиева
Свободата на избора – концепт във визията за щастливо
етство през ХХI век (Изследователски дискурси в научните
трудове на проф. д-р Рени Христова-Коцева)..............................................137
Пенка Костова
Принципи и подходи в педагогическото взаимодействие
в ранна детска възраст..................................................................................150
Красимира Петрова
Фокусирано към решения предучилищно образование
или как да възпитаваме ,,щастливо“ дете. Репери в контекста
на идеи на проф. д-р Рени Христова-Коцева ........................................160
Иван Миленски
Дейността по избор в творчеството
на проф. д-р Рени Христова.......................................................................176
Борислава Иванова
Полова идентификация на детето в светлината на съвременните
социални трансформации (Актуалност на научния принос
на проф. д-р Рени Христова-Коцева).............................................................181
Димитър Баев
Създаване на образователна конструктивно-художествена среда
за развитие на практическа опитност в предучилищна възраст
(насоки, изследвания, приноси от проф. д-р Рени Христова)...........192
Станислава Стефанова
Детската самостоятелност в творчеството
на проф. д-р Рени Христова-Коцева.........................................................198
Северина Величкова
Съвременният учител – пример и пазител на детството днес...........207
Искра Брождарова
Креативност в ателието по интереси.......................................................214
Евгения Тополска
Свободата на избора в образователната среда......................................223
Светлана Ангелова
Свободата на избора на 6–7-годишни деца в дискурса
на постмодерността: алтернативата
„Образование за устойчиво развитие“....................................................231
Петя Марчева-Йошовска
Приобщаващо образование в детската градина...................................242
Йоанна Цанева
Приложение на дейността по избор в логопедичната
практика при децата от ранна детска възраст.......................................254
Кристина Тодорова
Диалогът с детето от раждането да 3-годишна възраст –
основно негово право.........................................................................261
Надя Коцева
Формиране на културна осъзнатост при 5–7-годишни деца
чрез колективно съчиняване на приказка...............................................269
Надя Йорданова
Игрово-базирано откривателство в креативното
пространство „зелено“ ателие...................................................................279
Стамена Христова
Поздравителен адрес...........................................................................291
Ваня Иринчева, Камелия Кьорева,
Екатерина Стойчева-Петкова
Учителят, оставил диря...............................................................................292
Снежана Нанкова
Четири стола и едно приятелство............................................................293
Снимки................................................................................................295