Смесено обучение във висшето образование
Монография

Автор(и):  Лъчезар Лазаров

ISBN978-619-208-432-5
Излязла от печат:  21.1.2025 г.
Брой страници:  148
Цена:  15 лв.

Съдържание:

 

СЪДЪРЖАНИЕ

 

УВОД....................................................................................................... 7

 

ГЛАВА 1.  ТЕОРЕТИЧНИ ОСНОВИ

НА ИЗСЛЕДВАНЕТО.......................................................................... 11

 

1.1. Смесено обучение – същност и развитие................................. 11

1.1.1. Смесено обучение, хибридно обучение,

обърнато обучение........................................................................ 11

1.1.2. Развитие на смесеното обучение....................................... 17

1.1.3. Основни компоненти на смесеното обучение

и взаимовръзките между тях........................................................ 19

1.1.4. Педагогически характеристики

на смесеното обучение................................................................. 29

1.1.5. Ползи от смесеното обучение............................................ 34

1.1.6. Технологичен инструментариум

за смесено обучение...................................................................... 38

1.2. Теории на ученето и смесеното обучение................................ 41

1.2.1. Психологически основи

на смесеното обучение................................................................. 42

1.2.2. Теории на ученето и техните приложения

за смесеното обучение.................................................................. 45

1.3. Теоретична основа за дизайн

на смесено обучение.......................................................................... 49

1.3.1. Теория на системите (Systems Theory).............................. 49

1.3.2. Теория на образователната комуникация

(Educational Communication Theory)............................................ 50

1.3.3. Теория на учебната програма

(Curriculum Theory)........................................................................ 52

 

ГЛАВА 2.  ТЕОРЕТИЧНА ОСНОВА НА МОДЕЛ

НА СМЕСЕНО ОБУЧЕНИЕ.............................................................. 55

 

2.1. Модели на смесено обучение

в университетска среда...................................................................... 55

2.2. Модел на дизайн на учебен курс

за смесено обучение.......................................................................... 65

2.2.1. Моделът ADDIE – общо описание.................................... 67

2.2.2. Анализ.................................................................................. 69

2.2.3. Дизайн.................................................................................. 73

2.2.4. Разработване и внедряване................................................ 91

2.2.5. Оценка.................................................................................. 99

 

ГЛАВА 3.  МОДЕЛ НА СМЕСЕНО ОБУЧЕНИЕ

ВЪВ ВИСШИТЕ УЧИЛИЩА – ОПИТЪТ НА ВТУ...................... 105

 

3.1. Модел за смесено обучение на студенти

от педагогическите специалности на ВТУ...................................... 105

3.2. Компетентност на преподавателя

в смесеното обучение........................................................................ 114

3.2.1. Рамката TPACK................................................................... 114

3.2.2. Прилагане на изкуствен интелект

в смесеното обучение................................................................... 117

3.3. Модел на педагогически дизайн на електронен курс

за смесено обучение – споделена практика.................................... 124

3.3.1. Описание на адаптирания модел

на смесен курс............................................................................... 124

3.3.2. Оценка на ефективността

на адаптирания модел на смесен курс......................................... 130

3.4. Анализ на резултатите

от емпирично изследване.................................................................. 133

 

ЛИТЕРАТУРА...................................................................................... 141