СЪДЪРЖАНИЕ
УВОД.......................................................................................................
7
ГЛАВА 1.
ТЕОРЕТИЧНИ ОСНОВИ
НА ИЗСЛЕДВАНЕТО..........................................................................
11
1.1. Смесено обучение –
същност и развитие.................................
11
1.1.1. Смесено обучение,
хибридно обучение,
обърнато обучение........................................................................
11
1.1.2. Развитие на
смесеното обучение.......................................
17
1.1.3. Основни компоненти
на смесеното обучение
и взаимовръзките между
тях........................................................
19
1.1.4. Педагогически
характеристики
на смесеното обучение.................................................................
29
1.1.5. Ползи от смесеното
обучение............................................
34
1.1.6. Технологичен
инструментариум
за смесено обучение......................................................................
38
1.2. Теории на ученето и
смесеното обучение................................
41
1.2.1. Психологически
основи
на смесеното обучение.................................................................
42
1.2.2. Теории на ученето
и техните приложения
за смесеното обучение..................................................................
45
1.3. Теоретична основа за
дизайн
на смесено обучение..........................................................................
49
1.3.1. Теория на
системите (Systems Theory)..............................
49
1.3.2. Теория на
образователната комуникация
(Educational
Communication Theory)............................................
50
1.3.3. Теория на учебната
програма
(Curriculum Theory)........................................................................
52
ГЛАВА 2.
ТЕОРЕТИЧНА ОСНОВА НА МОДЕЛ
НА СМЕСЕНО ОБУЧЕНИЕ..............................................................
55
2.1. Модели на смесено
обучение
в университетска среда......................................................................
55
2.2. Модел на дизайн на
учебен курс
за смесено обучение..........................................................................
65
2.2.1. Моделът ADDIE –
общо описание....................................
67
2.2.2. Анализ..................................................................................
69
2.2.3. Дизайн..................................................................................
73
2.2.4. Разработване и
внедряване................................................
91
2.2.5. Оценка..................................................................................
99
ГЛАВА 3.
МОДЕЛ НА СМЕСЕНО ОБУЧЕНИЕ
ВЪВ ВИСШИТЕ УЧИЛИЩА – ОПИТЪТ НА ВТУ...................... 105
3.1. Модел за смесено
обучение на студенти
от педагогическите
специалности на ВТУ......................................
105
3.2. Компетентност на
преподавателя
в смесеното обучение........................................................................
114
3.2.1. Рамката TPACK...................................................................
114
3.2.2. Прилагане на
изкуствен интелект
в смесеното обучение...................................................................
117
3.3. Модел на
педагогически дизайн на електронен курс
за смесено обучение –
споделена практика....................................
124
3.3.1. Описание на
адаптирания модел
на смесен курс...............................................................................
124
3.3.2. Оценка на
ефективността
на адаптирания модел на
смесен курс.........................................
130
3.4. Анализ на
резултатите
от емпирично изследване..................................................................
133
ЛИТЕРАТУРА......................................................................................
141