Радослав Д. Радев. Николина Джановска. Естетика на женската
чувствителност. Изложба „Извън формàта“, 29.11. – 15.12. 2023 г.,
Горна Оряховица............................................................................................11
Светослав А. Косев. За изложбата „Инкарнации и колаборации“..............18
Деница В. Янева. Традиции и новаторство в българската графика
от 80-те години на ХХ век...........................................................................23
Костадин Г. Млячков. Функционалната роля на определени
педагогически подходи в художественото образование...........................40
Милен П. Джановски. Моят път към метала................................................53
Анастасия В. Тонкова. Живопис 12. За едноименната
самостоятелна изложба на Маринета Млячкова – Мери..........................67
Маринета Г. Млячкова. Ролята на педагога за развитието
на творческите процеси в обучението
по живописна композиция...........................................................................74
Николина Джановска. Графика и пърформанс............................................87
Биляна К. Цанова. „60 години от създаването на факултета
по Изобразително изкуство при ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“.
Представителна изложба на преподавателите
в галерия „Райко Алексиев“ – СБХ...........................................................102
Гълъбин Ц. Христов. Зараждане и развитие на авангарда........................107
Дона С. Стоянова. За Георги Жеков с малко думи.......................................118
Яница К. Фендулова. „Йонов хан“ – Велико Търново,
в оптиката на визуалното изследване “Detritus”. Биографични
справки за собствениците на сградата през XX и XXI век:
Господин Тодоров и Едмънд Бек...............................................................130
Вергил М. Николов. Зараждане на комикс изкуството
в Европа през 19. век..................................................................................144
Вергил М. Николов. Еволюцията на комикса в изкуството
и попкултурата............................................................................................158
Стефан Х. Кинов. Арт банкa – устойчив модел за управление
на изкуството през XXI век.......................................................................170
Стефан Х. Кинов. Ваучерите за култура като инструмент
за финансиране на изкуството и възможност
за изграждане на публики..........................................................................183
Дмитрий Х. Бобев. Змейовете във венчилката на иконостасите
на Симеон Захариев – представата на автора
за митологичните същества.......................................................................194
Емил Д. Груев. Ролята на цветовете в света
на видео игрите...........................................................................................203
Петър К. Велков. Видове триизмерен печат
и тяхното приложениe................................................................................217
Кирил Д. Стоянов. Изкуственият интелект и ролята му
в дизайна и архитектурата – „да живееш в интересни времена“
на дигитално изобилие – проклятие или избор на възможности
от безброй вероятности..............................................................................235
Мартина О. Лапика. Разглеждането на линията като изразно
средство от периода на ар нуво и нейното приложение
в творчеството на Антони Гауди...............................................................250
Милена К. Младенова. Концептуалният проект
„Субективна триизмерност“ на професор Константин Денев...............263
Никола В. Вълчев. Интеграция на съвременното изкуство
в учебния процес на прогимназиален и гимназиален етап:
методики и подходи....................................................................................277
Павел А. Лефтеров. Приложение на съвременни растерни
алгоритми в аналоговите графични техники...........................................285
Деница Д. Димитрова. Ролята на темата Добруджа в творчеството
на Георги Урумов „Калиакра“...................................................................298
Елпида Л. Лайлакиду. Порядъкът като философско-естетически,
социален и технологичен феномен. системи за порядък –
неделим компонент от пластичните изкуства от античността
до XIX век....................................................................................................311
Карина И. Попова. Мая Рошат и различните лица на
фотографията в изложбата „Поезия на земята“.......................................321
Николай Л. Маринов. Иновативни материали за реализиране
на скулптурни обекти................................................................................328
Али Рушди. Съвременни стенописи. цялостен анализ
от философска перспектива.......................................................................341
Рехам Ахмед Мохамед Ануар, Манал Абд Ел Рахим Хасан,
Рехаб Аллах Ахмед Хани Абд Ел Дайем Ел Наггар.
Вдъхновение, концепция за дизайн на характери от
нечовешки елементи...................................................................................349