СЪДЪРЖАНИЕ
Димитринка Живкова
Теоретико-приложни аспекти в подкрепата
на личностно развитие на деца и ученици
с множество увреждания .............................................................................................. 7
Деница Ценкова
Изследване на нагласите на педагогическите специалисти
на длъжност „учител на деца с умствена изостаналост“
в център за специална образователна подкрепа
за съвместно преподаване в учебни часове ....................................................... 14
Миглена Кюркчиева–Енчева
Предоставяне на социалната услуга Резидентна
грижа за деца без увреждания................................................................................... 24
Александрос Роланд Христос Антонопулос
Уелнес туризъм и екотуризъм:
глобални тенденции и бъдещо развитие ............................................................ 36
София Нула
Целите на специалното образование: насърчаване
на приобщаването, равенството и индивидуалния успех........................ 42
Надя Коцева
Ролята на семейството във формиране на културна осъзнатост
и социална компетентност у децата на 5-7 години:
анализ на родителските нагласи чрез анкетно проучване...................... 50
София Нула
Основни характеристики на учениците
с обучителни затруднения........................................................................................... 60
София Нула
Създаването на специални класове в Гърция:
подкрепа на учениците с различни
образователни потребности ....................................................................................... 75
Искра Брождарова
Роля на семейството за насърчаване на творчеството
при децата от предучилищна възраст.................................................................. 90
Надя Коцева
Педагогически нагласи на учителите за културната осъзнатост
на децата от предучилещна възраст...................................................................... 100
Галина Стойчева
Общи и специфични компетентности на началния учител
по музика – път към ефективно музикално обучение ................................ 113
Зорница Велчева
Форми на социалнопедагогическа подкрепа за деца, младежи
и техните семейства във Федерална република Германия...................... 122
Десислава Николова
Специфика и направления в езиково-говорната терапия
при деца с Детска церебрална парализа .............................................................. 130
Десислава Христова
Играта като терапевтичен ресурс в интервенционната подкрепа
на деца с разстройства от аутистичния спектър ........................................... 134
Петър Жеков
Използване на дигитални инструменти за интерактивни
и мултимедийни електронни книги за подобряване
на преподаването и ученето в начален етап ..................................................... 144
Доника Божкова
Дигитална изложба – споделяне на добра практика
на прилагане на ИКТ в обучението във 2. клас ................................................ 153
Мария Димитрова
Педагогическите подходи на Фр. Фрьобел,
М. Монтесори и Я. Корчак за ранно детско развитие..................................... 160
Магдалена Иванова
Учителите за използването на дигитални ресурси
и дигитални образователни продукти при работа
с художествен текст (1. - 4. клас)............................................................................... 169
Марин Кукумеев
Биомеханичен контрол на техническата подготовка
на щангисти........................................................................................................................... 182