Единадесета научна докторантска сесия 16.04.2025 г. (CD)
Поредица

Автор(и): 

ISSN2603-3674
Излязла от печат:  1.9.2025 г.
Брой страници:  196
Цена:  6 лв. (3,07 eur)

Съдържание:

СЪДЪРЖАНИЕ 

Димитринка Живкова
Теоретико-приложни аспекти в подкрепата 
на личностно развитие на деца и ученици 
с множество увреждания .............................................................................................. 7

Деница Ценкова
Изследване на нагласите на педагогическите специалисти 
на длъжност „учител на деца с умствена изостаналост“ 
в център за специална образователна подкрепа 
за съвместно преподаване в учебни часове ....................................................... 14

Миглена Кюркчиева–Енчева
Предоставяне на социалната услуга Резидентна 
грижа за деца без увреждания................................................................................... 24

Александрос Роланд Христос Антонопулос 
Уелнес туризъм и екотуризъм: 
глобални тенденции и бъдещо развитие ............................................................ 36

София Нула
Целите на специалното образование: насърчаване 
на приобщаването, равенството и индивидуалния успех........................ 42

Надя Коцева
Ролята на семейството във формиране на културна осъзнатост 
и социална компетентност у децата на 5-7 години: 
анализ на родителските нагласи чрез анкетно проучване...................... 50

София Нула
Основни характеристики на учениците 
с обучителни затруднения........................................................................................... 60

София Нула
Създаването на специални класове в Гърция: 
подкрепа на учениците с различни 
образователни потребности ....................................................................................... 75

Искра Брождарова
Роля на семейството за насърчаване на творчеството 
при децата от предучилищна възраст.................................................................. 90

Надя Коцева
Педагогически нагласи на учителите за културната осъзнатост 
на децата от предучилещна възраст...................................................................... 100

Галина Стойчева
Общи и специфични компетентности на началния учител 
по музика – път към ефективно музикално обучение ................................ 113

Зорница Велчева
Форми на социалнопедагогическа подкрепа за деца, младежи 
и техните семейства във Федерална република Германия...................... 122

Десислава Николова
Специфика и направления в езиково-говорната терапия 
при деца с Детска церебрална парализа .............................................................. 130

Десислава Христова
Играта като терапевтичен ресурс в интервенционната подкрепа 
на деца с разстройства от аутистичния спектър ........................................... 134

Петър Жеков
Използване на дигитални инструменти за интерактивни 
и мултимедийни електронни книги за подобряване 
на преподаването и ученето в начален етап ..................................................... 144

Доника Божкова
Дигитална изложба – споделяне на добра практика 
на прилагане на ИКТ в обучението във 2. клас ................................................ 153

Мария Димитрова
Педагогическите подходи на Фр. Фрьобел, 
М. Монтесори и Я. Корчак за ранно детско развитие..................................... 160

Магдалена Иванова
Учителите за използването на дигитални ресурси 
и дигитални образователни продукти при работа 
с художествен текст (1. - 4. клас)............................................................................... 169

Марин Кукумеев 
Биомеханичен контрол на техническата подготовка 
на щангисти........................................................................................................................... 182