СЪДЪРЖАНИЕ
Предговор........................................................................................................
9
Беатрис
Д. Цокова, Училищното образование в село Попица
(1872–2025)
.............................................................................................
11
Далия
Цв. Симеонова, Мадлен Пл. Петкова, Механиката
и
механизмите като основа за развитието на децата................. 16
Далия
Цв. Симеонова, Мадлен Пл. Петкова, От игра към
иновация
в процеса на началното технологично обучение..... 26
Дария
Д. Коларска, Мария П. Анатоли Як. Якимов,
Дислексията
– знания, опит и предизвикателства..................... 39
Детелина
Д. Лилова, Развитие на бързина и ловкост
при
10-годишни ученици чрез средствата
на
баскетбола .......................................................................................
48
Димитринка
Д. Димитрова, Музиката – път към промяната
на
личността.........................................................................................
56
Димитър
В. Димитров, Установяване на силата и бързината
при
10–11-годишни ученици чрез средствата
на
леката атлетика
.............................................................................
63
Емилия
Ив. Василева, Взаимоотношенията в семейството
и
влиянието им върху детето...........................................................
71
Зарема
Азадиевна Адигюзелова, Развитие познавательных
универсальных
учебных действий школьников
в
общеобразовательной школе
....................................................... 78
Ива И.
Баракова, Изследване на силова издръжливост
и
гъвкавост при 14-годишни гимнастички................................... 88
Ива Т.
Йорданова, Пясъчната терапия
в
социалнопедагогическата практика ........................................... 93
Ива Т.
Йорданова, Социалнопедагогическа работа с деца
с
изявени
дарби...................................................................................
99
Карина
Н. Цвяткова, Марина П. Петрова,
Цветелина
Анг. Атанасова, Идеен проект
„Класната
стая на възможностите“.............................................. 103
Лариса
Арабшаховна Зайналова, Педагогические условия
здоровьесбережения
учащихся современной школы ............. 112
Лидия
Д. Минчева, Униформите в СУ „Максим Райкович“,
гр.
Дряново, обл. Габрово, от миналото, до днес...................... 121
Лора И.
Георгиева, Ролята на музиката в подкрепа
на
приобщаващото образование.................................................. 126
Лора
Цв. Иванова, Превенция и профилактика
в ранна детска възраст
на развитийно разстройство
на ученето чрез
изкуства......................................................................................
135
Лъчезар
П. Лазаров, Българската народна музика:
богатство
и вдъхновение .................................................................
146
Майкъл
А. Георгиев, Отвъд традицията: демократичният модел
като
двигател за активно учене и гражданска
ангажираност.....................................................................................
155
Наталина
Т. Новакова, Националното външно оценяване
в
четвърти клас и неговото отражение върху учениците –
мнението
на учителите от едно изследване ............................... 164
Петя
Вл. Грудева, Родителството днес – предизвикателства
и
решения...........................................................................................
174
Петя Т.
Цанева, Приобщаване на ученици със сензорни
увреждания
в общообразователна среда.................................... 185
Радостина
С. Стоянова, Ефективни начини за взаимодействие
между
училището и семейството................................................. 196
Ростислава
Ат. Иванова, Каква е цената на златото........................ 204
Румен
Д. Цветков, Нагласи на различните социални групи към
учениците
със специални образователни потребности ......... 210
Серай
Ал. Алиман, Повишаване на мотивацията на учениците
в
началното училище чрез проектно-базирано обучение...... 216
Силвия
Н. Георгиева, Подкрепа на родителите на деца
от
аутистичен спектър на развитие – роли,
предизвикателства,
ресурси........................................................... 227
Стефани
Р. Дешева, Дейностите по интереси като
интердисциплинаренподход
за социалното и когнитивното
развитие
на ученици със СОП....................................................... 238
Стоянка
Ив. Ангелова, Изследване на подвижността в тазобедрени
стави,
раменни стави и гръбначен стълб при състезателки
по
художествена гимнастика .........................................................
247
Цветомира
Ц. Минчева, Връзката между детската градина
и
началното училище
...................................................................... 266
Благодарствени
адреси...........................................................................
273