СЪДЪРЖАНИЕ
Увод.........................................................................................................7
Теоретичен фундамент........................................................................8
Европейска езикова политика .........................................................8
Методиката на чуждоезиковото обучение като
наука.
Типология на
методиката на
ЧЕО....................................................16
Връзка
на методиката на чуждоезиковото
обучение
със сродни науки...............................................................................21
Методи на
обучение по чужд език...................................................25
Принципи
на чуждоезиковото обучение.........................................39
Цели
на съвременното чуждоезиково обучение.............................51
Съдържание
на чуждоезиковото обучение.....................................57
Рецептивни езикови дейности...........................................................60
Четене.................................................................................................60
Слушане
(с разбиране)......................................................................73
Продуктивни
езикови
дейности........................................................85
Писане................................................................................................85 Говорене.............................................................................................102
Преподаване и
усвояване на
езикови
знания.................................114
Лексика...............................................................................................114
Граматика...........................................................................................123
Произношение и правопис...............................................................133
Организация
на учебния процес и компетентности
на преподавателя................................................144
Планиране на
учебния процес.........................................................144
Стратегии за
учене на
чужд език.....................................................152
Проверка и
оценка в
обучението по чужд
език..............................160
Социални
форми
на работа в
обучението по чужд
език ...............165
Учебните комплекси
по чужд
език..................................................169
Компетентности
на учителя по
чужд език......................................174
Вербална и
невербална
комуникация в обучението ......................181
Изкуственият интелект в образованието ........................................187