Увод.........................................................................................................7
Теоретичен фундамент........................................................................8
Европейска езикова
политика.........................................................8
Методиката
на чуждоезиковото обучение като
наука.
Типология на методиката на ЧЕО....................................................16
Връзка на методиката
на чуждоезиковото обучение
със сродни науки...............................................................................21
Методи
на обучение по чужд език...................................................25
Принципи на чуждоезиковото обучение.........................................39
Цели на съвременното чуждоезиково
обучение.............................51
Съдържание на чуждоезиковото обучение.....................................57
Рецептивни
езикови дейности...........................................................60
Четене.................................................................................................60
Слушане (с
разбиране)......................................................................73
Продуктивни езикови дейности........................................................85
Писане................................................................................................85
Говорене.............................................................................................102
Преподаване и усвояване на езикови знания.................................114
Лексика...............................................................................................114
Граматика...........................................................................................123
Произношение и правопис...............................................................133
Организация
на учебния процес и компетентности на
преподавателя................................................144
Планиране на учебния процес.........................................................144
Стратегии за учене на чужд език.....................................................152
Проверка и оценка
в обучението по чужд език..............................160
Социални форми на работа
в обучението по чужд език ...............165
Учебните комплекси по чужд език..................................................169
Компетентности на учителя по чужд език......................................174
Вербална и невербална комуникация в обучението ......................181
Изкуственият интелект в образованието ........................................187
Библиография.......................................................................................190
Приложения ..........................................................................................196